wtorek, 15 kwietnia 2014

skarbiec




































Za co lubię lalki Momoko? Między innymi za buty. Są wprawdzie plastikowo-gumowe, ale zaprojektowane z wielką dbałością o szczegóły. Momoko cenię sobie także za: nieprzekombinowane twarze, lekkość, bezpretensjonalność, fajne ubrania, kolana zginane bardziej niż dziewięćdziesiąt stopni, umiejętność samodzielnego stania oraz płaskie stopy (ale z możliwością zakładania butów na obcasie dzięki ruchomym kostkom). Nie przepadam chyba jedynie za ich delikatnymi stawami w nadgarstkach i kostkach.

Oto większość moich momokowych butów, zbieranych od 2009 roku.

 
Moje ulubione sandały.

Czółenka (?) typu Mary Jane. Też ulubione. Brakuje mi tylko ciemniejszych różowych od 'Milk Tea Party'.

Martensy i buty za kostkę od Momoko 'Lovely Folklore' (chętnie przygarnęłabym inne kolory tych drugich).

Buty z guzikami i przecudne kaloszki.

Sandały na koturnach, trochę dziwne buty od 'Marrons Glaces' i creepersy.

Różne obuwie na wysokich obcasach.

Kozaki płaskie i od 'Miracle Party Girl'.

Trampki od 'Ethnic Flower' i 'Everyday B-Girl'.

Balerinki od Sekiguchi, ale żadna Momoko nie miała ich oryginalnie w komplecie.

Czółenka CCS i balerinki.

Bardzo mi się podobają jeszcze takie klasyczne trampki od Momoko 'Too Much Too Young'. Może kiedyś je zdobędę.


29 komentarzy:

  1. Chyba mi się nie przywidziało, na 6 zdjęciu od dołu sa creepersy?! *.*
    Ja poproszę tyle butów, w rozmiarach dla dalek! ;3
    Cały Twój ' skarbiec' jest boski ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to creepersy. :-) Są dostępne w różnych kolorach - widziałam jeszcze białe, czerwone i chyba różowe. O ile mi wiadomo, to Dale mają stopy podobne do Momoko (na mojego 27cm manekina Obitsu te buty pasują). A creepersy są takie luźniejsze na momokowej stopie. Tzn. zmieszczą się jeszcze skarpetki, ale bez skarpet nie spadają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a gdzie można kupić takie creepersy momokowe?

      Usuń
    2. Na przykład tu http://petworks.ocnk.net/product/113
      Pewnie bywają też na Ebayu.

      Usuń
  3. Momoko's shoes are all great, they look like human size shoes which I would wear myself! I totally understand your reasons why you like Momoko dolls, that are exactly the reasons why I would love to own some Momokos (I don't have any yet though... some day I will, hopefully :-)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I would wear myself most of the shoes too. I highly recommend Momoko dolls and miniatures (except for their fragile ankles and wrists).

      Usuń
  4. Twoje lale mają więcej par butów niż ja! Jestem w lekkim szoku, bo są rzeczywiście wykonane wspaniale i z wielką dbałością o szczegóły. Piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam mniej butów niż moje lalki :) Detale to mocna strona tych miniaturek - nie widać tego na zdjęciach, ale podeszwy martensów, kaloszy i trampków mają wytłoczony 'bieżnik'.

      Usuń
  5. Od dawna podziwiam ich buty. Jak i same lalki. A lalki spodobały mi się właśnie dzięki Tobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zainteresowałam Cię tymi lalkami. Dodam jeszcze, że świetnie pozują do zdjęć, dobrze się je fotografuje :)

      Usuń
  6. Tak, bez wątpienia, to prawdziwy skarbiec, a nawet sezam. Tyle par butów i jakie piękne. Twoje lalki mają szczęście. Czy te buty pasowałyby na płaskostope Barbioszki i na Liv?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam żadnej płaskostopej Barbi ani Liv. Na Fashionistkę pasują kaloszki, creepersy, trampki, buty z guzikami, brązowe buty za kostkę (na zdjęciu z martensami), sandały na koturnach, wszystkie na wysokim obcasie (zdjęcie nad kozakami, te najbardziej zabudowane to są nawet trochę za luźne), wszystkie buty typu Mary Jane, sandały są trochę za luźne.
      Kozaki da się nałożyć, ale ze szczeliną z tyłu (Barbie ma grubsze łydki od Momoko). Martensy też wchodzą, ale ciasno i zostaje szczelina.
      Balerinki i czółenka z ostatniego zdjęcia są za małe. Buty z przedostatniego na długość pasują, ale spadają, jakoś nie trzymają się stopy Barbi.

      Usuń
  7. Prawdziwy skarbiec, naliczyłam 28 par, a to nie wszystkie, wow ! Niesamowicie podobają mi się te Mary Jane's, Martensy i sandały.
    Zajrzałam na link do sklepu który podałaś, 840yen za parę, cały czas myślałam, że są droższe! Przesyłka też znośna, kurcze, że też nigdy nie zajrzałam na tę stronę. Dzięki za wrzucenie linka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę nie liczyć ;-) Mary Jane mają fajną wysokość obcasa, pasują do prawie każdego stroju. Sandały są równie uniwersalne.
      Ostatnio niestety musiałam zapłacić cło przy zamówieniu stamtąd i coś pomieszali z wagą przesyłki (może dlatego celnicy się nią zainteresowali). Ale ogólnie sklep polecam, na Ebayu momokowe buty są sporo droższe.

      Tam są jeszcze buty CCS http://petworks.ocnk.net/product-list/64
      Już nie z 840 jenów, ale te typu 'wallaby' to kiedyś zdobędę :-)

      Usuń
  8. Hello from Spain: I just discovered your blog and really like. I also collect Barbies and furniture in 1:06 scale. I love your blog. Great job. I invite you to visit my blog: all4barbie.blogspot.com If you want to keep in touch. I became a follower of your blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Marta! I'm very glad you like my blog. Thank you for becoming a follower :) I also encourage to visit minimagine.com!

      Usuń
  9. maverika, mam kilka pytań do Ciebie (lalkowych), a nie mogę znaleźć namiaru na kontakt e-mailowy do Ciebie na blogu... Pomożesz? Nie chcę zaśmiecać sekcji komentarzowej swoimi pytankami... Pozdrawiam. Paweł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największy wybór sposobów kontaktu ze mną jest tutaj http://www.minimagine.com/contact.html

      Usuń
  10. Oh, rzeczywiście, prawdziwy skarbiec! Kolekcja butów Twoich panien jest chyba większa niż moja.
    Butki są wspaniałe. Moje serce podbiły martensy, creepersy, sandałki na obcasie jak i płaskie. Tak naprawdę wszystkie są niezwykłe. Bardzo, ale to bardzo zazdroszczę Ci tej kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie - czy huśtamy się 8 maja ?? To jest czwartek ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to czwartek, ale liczę na jakieś posty :)
      Polecam opcję wcześniejszego dodawania postów i publikowania automatycznego. Większość tematów jest przewidzianych w weekendy. Ten tak trochę eksperymentalnie w czwartek, ale był ogłoszony już dawno, więc mam nadzieję, że damy radę :) Ja jeszcze nie mam żadnego huśtawkowego zdjęcia.

      Usuń
    2. Staram się robić tak jak radziłaś :), to bardzo dobry sposób .
      Na wszelki wypadek ( nagła utrata internetu ze względów
      technicznych i innych nieszczęść ) ustawiam na publikowanie automatyczne :) .
      Pozdrawiam :):)

      Usuń
  12. Nie dość, że szafka na buty zaparła mi dech, to jeszcze zawartość jest niesamowita, aż mi gwiazdki się w oczach zaświeciły! Twoje lalki mają własny mebel na buty, no ja to im naprawdę zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mebel już wyjechał, ale buty zostały ;-)

      Usuń
  13. jestem w szoku - Momoko zapierają mi dech w piersiach - ale ich buty
    zniewalają wręcz... a większość takich butków to sama bym założyła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbieram lalki Momoko między innymi dlatego, że ich buty są takie fajne (i 'normalne').

      Usuń
  14. Ja właśnie skończyłam walkę z pierwszymi bucikami... i natrafiłam na ten post... Jestem zachwycona! i zakochana w tych butach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Momokowe buty wciągają :-) Tylko to skala 1:6 a nie 1:12 jak u Ciebie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Zapraszam ponownie! :-)